امروزه وبسایتها به نوعی کارت ویزیت شما به حساب می آیند.

۱- آیا کسب و کار شما به سایت وابسته است؟

۲- آیا سایت شما به برند شما تقویت کرده و با یکپارچگی دارد؟ (مقاله Strategy before design، از Richard Baird)

نکته ۴ از ۶: اگر سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، موجب افزایش اعتبار (credibility) کسب و کار و تقویت برند شما می شود. از دیگر سو، سایتی با طراحی نامناسب و یا قدیمی می تواند اینطور القا کند که سازمان شما آماتور، نامنظم و یا خالی از خلاقیت است. با عرضه اطلاعات سازمان یافته و با طراحی مناسب (well-presented)، می توانید به مشتریانتان نشان دهید که نیازهای آنها را شناسایی کرده اید و تاثیر بسیار مثبتی بر تعاملات (transactions) آتی آنها داشته باشید.

۳- وضعیت سایت شما نسبت به رقبایتان چگونه است؟

۴- آیا از لحاظ SEO عملکرد خوبی دارید؟ برای مثال با جستجوی نام شرکت شما در گوگل اولین گزینه سایت شماست؟

۵- آیا از امکانات محیط وب برای رونق و بهبود کسب و کار خود نهایت استفاده را می کنید؟

– کاهش هزینه بازاریابی سنتی (تهیه نسخه کاغذی بروشور، ارسال کاتالوگ): مزیت شما نسبت به رقبا، معرفی کاتالوگ محصولات، … با توجه به محدود نبودن تعداد صفحات شما می توانید مطالب خیلی بیشتری را در سایت قرار دهید. رضایت کارفرمایان، لیست مشتریان، داستانهای موفقیت (success story)، مطالعه موردی (case study)

– بهبود خدمات پس از فروش: دفترچه راهنما + فیلم، نمایندگیهای فروش، دفاتر پس از فروش (با کاتالوگ)، …

– فرم استخدام

– فرم استعلام قیمت

– ثبت نام دانشجو، تعیین وقت پزشک، …

– صدور صورتحساب الکترونیکی

– پرسشنامه رضایت مشتریان

– مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

– مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM)

o فرم مناقصه

۶- آیا سایت شما از لحاظ گرافیکی قدیمی است (صفحه یاهو، گوگل، … در ده سال قبل)

۷- آیا سایت شما دیر لود می شود؟

۸- آیا سایت شما واکنشگرا است؟

۹- آیا اطلاعات سایت شما دینامیک است یا استاتیک؟ به روز می شوند؟ آیا می توانید با قراردادن سئوالات FAQ از حجم مکالمات تلفنی بکاهید؟

۱۰- آیا فرم رسیدگی به شکایات درسایت شما وجود دارد؟

۱۱- آیا فرم پیشنهادات در سایت شما وجود دارد؟ نوآوری باز

۱۲- آیا از امکانات وایرال مارکتینگ استفاده می کنید؟ امکان اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی، ایمیل مطالب به دوستان، خبرنامه، …