آمار سخن می گویند

سال ۲۰۱۶ در حال فرا رسیدن است، بیایید قبل از خداحافظی با سال ۲۰۱۵ نگاهی به چند آمار اینترنتی جالب در این سال بیندازیم:

 

۱- حجم صفحات وب:

به طور متوسط حجم صفحات وب بیش از ۲ مگابایت بوده است، که حدود ۱.۴ مگابایت آن مربوط به تصاویر است (آمار سپتامبر ۲۰۱۵)

میانگین حجم صفحات وب به تفکیک نوع محتوا (بایت)

میانگین حجم صفحات وب به تفکیک نوع محتوا (بایت)

 

۲- دارندگان موبایلهای هوشمند و تبلت:

۱ نفر از هر ۵ نفر گوشی هوشمند دارد (۲۰% افراد) و ۱ نفر از هر ۱۷ نفر تبلت دارد (حدود ۶% افراد) (منبع: اینجا)

دارندگان موبایلهای هوشمند و تبلت

 

۳- مصرف اینترنت توسط موبایل:

در سال ۲۰۱۴ کاربران اینترنتی موبایل از کاربران اینترنتی دسکت تاپ پیشی گرفته اند و در سال ۲۰۱۵، ۵۱% زمان صرف شده در اینترنت توسط موبایل انجام شده است (منبع: اینجا)

تعداد کاربران در جهان (میلیون نفر)

تعداد کاربران در جهان (میلیون نفر)

زمان صرف شده در روز به ازای هر کاربر

زمان صرف شده در روز به ازای هر کاربر

 

۴- تولید صفحات وب:

۲۵% از وب سایتها توسط وردپرس ایجاد شده اند (آمار نوامبر ۲۰۱۵، منبع: اینجا و اینجا).

سهم بازار هر یک از CMS ها - نوامبر 2015

سهم بازار هر یک از CMS ها – نوامبر ۲۰۱۵

 

همانطور که دیده می شود، وردپرس ۲۵% سهم بازار را در اختیار دارد، به عبارت دیگر از هر ۴ وب سایت، یکی توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شده است. در مقابل دروپال و جوملا مجموعا کمتر از ۵% سهم بازار را در اختیار داشته اند.

هدف بعدی وردپرس: ۵۰% سهم بازار

همچنین با نگاهی به روند پنج سال گذشته متوجه موضوع جالب دیگری می شویم:

روند استفاده از CMS ها و سهم بازار هر یک - 2011 تا نوامبر 2015

روند استفاده از CMS ها و سهم بازار هر یک – ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۵

 

همانطور که در نمودار فوق دیده می شود، در پنج سال گذشته:

  • سهم بازار جوملا تقریبا ثابت بوده است (حدودا ۳%)
  • سهم بازار دروپال ۵۰% بیشتر شده است، با این وجود این سیستم مدیریت محتوا فقط ۲% سهم بازار را در اختیار دارد.
  • وردپرس با حدود ۱۰۰% افزایش، بیشترین رشد را داشته است.
  • بیشترین کاهش سهم بازار، مربوط به CMS های متفرقه (بیش از ۳۰۰ CMS) بوده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت در آینده، وردپرس با بهره گیری از فرصت ۵۷% موجود در CMS های متفرقه، بیش از ۵۰% بازار را در اختیار بگیرد.

 


 

از این آمار چه نتیجه ای می گیریم؟ بخش سوم این مطلب (تصاویر واکنشگرا) را بخوانید.