آمار سخن می گویند
سال ۲۰۱۶ در حال فرا رسیدن است، بیایید قبل از خداحافظی با سال ۲۰۱۵ نگاهی به چند آمار اینترنتی جالب در این سال بیندازیم:
فهرست مطالب
۱- حجم صفحات وب:
به طور متوسط حجم صفحات وب بیش از ۲ مگابایت بوده است، که حدود ۱٫۴ مگابایت آن مربوط به تصاویر است (آمار سپتامبر ۲۰۱۵)
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
۲- دارندگان موبایلهای هوشمند و تبلت:
۱ نفر از هر ۵ نفر گوشی هوشمند دارد (۲۰% افراد) و ۱ نفر از هر ۱۷ نفر تبلت دارد (حدود ۶% افراد) (منبع: اینجا)
۳- مصرف اینترنت توسط موبایل:
در سال ۲۰۱۴ کاربران اینترنتی موبایل از کاربران اینترنتی دسکت تاپ پیشی گرفته اند و در سال ۲۰۱۵، ۵۱% زمان صرف شده در اینترنت توسط موبایل انجام شده است (منبع: اینجا)
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”] [/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
۴- تولید صفحات وب:
۲۵% از وب سایتها توسط وردپرس ایجاد شده اند (آمار نوامبر ۲۰۱۵، منبع: اینجا و اینجا).
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
همانطور که دیده می شود، وردپرس ۲۵% سهم بازار را در اختیار دارد، به عبارت دیگر از هر ۴ وب سایت، یکی توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شده است. در مقابل دروپال و جوملا مجموعا کمتر از ۵% سهم بازار را در اختیار داشته اند.
همچنین با نگاهی به روند پنج سال گذشته متوجه موضوع جالب دیگری می شویم:
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
همانطور که در نمودار فوق دیده می شود، در پنج سال گذشته:
- سهم بازار جوملا تقریبا ثابت بوده است (حدودا ۳%)
- سهم بازار دروپال ۵۰% بیشتر شده است، با این وجود این سیستم مدیریت محتوا فقط ۲% سهم بازار را در اختیار دارد.
- وردپرس با حدود ۱۰۰% افزایش، بیشترین رشد را داشته است.
- بیشترین کاهش سهم بازار، مربوط به CMS های متفرقه (بیش از ۳۰۰ CMS) بوده است.
بنابراین می توان نتیجه گرفت در آینده، وردپرس با بهره گیری از فرصت ۵۷% موجود در CMS های متفرقه، بیش از ۵۰% بازار را در اختیار بگیرد.
از این آمار چه نتیجه ای می گیریم؟ بخش سوم این مطلب (تصاویر واکنشگرا) را بخوانید.
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]