مطالعه موردی: طراحی مجدد سایت شرکت پترو صدر البرز

به ایام نمایشگاه بین المللی نفت و گاز نزدیک می شدیم و شرکت پترو صدر البرز تصمیم گرفت سایتی را که حدود ۸ سال پیش طراحی نموده بود، بازنشسته کند.

سایت قبلی استاتیک بوده و تنها نقطه قوت آن سرعت لود بالای آن بود.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
نمای سایت قدیم شرکت پترو صدر البرز
نمای سایت قدیم شرکت پترو صدر البرز

در مقابل این سایت قدیم محدودیتهای زیادی داشت و فرصتهای بهبود زیادی برای آن می توان متصور بود:

  • ارائه یک سایت داینامیک، به نحوی که افزودن و یا اصلاح عناصری مانند عکس محصولات، مشخصات فنی، کاتالوگها، فرمها، اخبار و رویدادها، … به راحتی انجام شود.
  • ارائه یک سایت ریسپانسیو تمام صفحه، به نحوی که در تمام ابزارها (کامپیوتر، تبلت و موبایل) به خوبی مشاهده شود.
  • ارائه یک ظاهر حرفه ای از طریق ارائه اسلایدر (بنر)، نقشه گوگل مپ، محتوای چند ستونه، عکسهای موزاییکی، …
  • پشتیبانی از شبکه های اجتماعی

با توجه به محدودیت زمانی موجود، کار طراحی مجدد را با ایجاد یک ساب فولدر در هاست توسعه wldevhost و بهره گیری از اطلاعات سایت موجود و کاتالوگ شروع کردم و به جای ارائه wireframe های فتوشاپ (فایل psd) صفحه چینی سایت را آغاز نمودم. پس از آن طی برگزاری ۳ جلسه با مدیرعامل، مدیر توسعه بازار و کارشناسان بخشهای فنی و بازرگانی این شرکت، کامنتها دریافت و اعمال گردید.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

پس از اخذ تایید کارفرما بر روی سایت توسعه، اقدام به دریافت اطلاعات هاست اصلی جهت نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس نمودم.

نمای سایت جدید شرکت پترو صدر البرز
نمای سایت جدید شرکت پترو صدر البرز

ولی در این مرحله به یک مشکل برخوردم: وردپرس نصب نمی شد. سریعا با چند خط کوتاه php، اطلاعات php سایت را بررسی کردم و دیدم سرور بسیار قدیمی است و نصب وردپرس روی آن امکان پذیر نیست.

در این مرحله با اخذ دسترسی بیشتر در مورد هاست، پی بردم که هاست فعلی ویندوز ۲۰۰۳ است. لذا طی هماهنگی با میزبان وب شرکت، زمینه ارتقاء هاست به ویندوز ۲۰۱۲ را فراهم نمودم. شایان ذکر است که به علت قدیمی بودن سرور ویندوز  ۲۰۰۳، لایسنس نرم افزارهای مربوطه گرانتر است. لذا پلان های ویندوز ۲۰۰۳ بیش از ۱۰۰% گرانتر از ویندوز ۲۰۱۲ است. در نتیجه با ارتقاء سرور، علاوه بر افزایش کارایی و امنیت سرور، زمینه صرفه جویی حدود ۸۰۰ هزار تومان در سال فراهم شد!

 

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

1 دیدگاه دربارهٔ «مطالعه موردی: طراحی مجدد سایت شرکت پترو صدر البرز»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *