Bing-Logo

بینگ به سایت های بهینه شده برای نسخه موبایل اولویت می دهد

مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که الگوریتم جدیدی برای موتور جستجوی بینگ به منظور جستجوی سایت‌ها انتخاب کرده است. در این روش جدید، موتور بینگ به سایت‌هایی اولویت می‌‌دهد که از نسخه‌ی موبایل بهینه شده برخوردار باشند.

پیش از این گوگل شروع به استفاده از الگوریتمی کرد که به نسخه‌ی بهینه‌ شده‌ی موبایل سایت‌ها امتیاز می‌داد. مایکروسافت هم علاقه‌ی خود را برای این الگوریم سال پیش نشان داده بود. به نظر می‌رسد این کمپانی از سال پیش روی این الگوریتم کار کرده و حال برنامه‌ی موتور جستجوی خود را جهت شناسایی نسخه‌ی خوب یا بد سایت‌ها برای موبایل، نشان می‌دهد. اگر هنگام جستجو در بینگ، متوجه تگِ Mobile-friendly شده باشید، متوجه می‌شود که مایکروسافت این الگوریتم را اجرا کرده و سایت‌های بهینه شده برای موبایل را شناسایی می‌کند. به همین دلیل، چنین سایت‌هایی را با تگِ Mobile-friendly مشخص و برجسته می‌کند.

bbing

اما به چه روشی وب‌سایت‌ها به عنوان نسخه‌ی بهینه شده شناخته می‌شوند؟ به نظر می‌رسد مایکروسافت در این الگوریتم به موارد خاصی تکیه کرده است. اولین مورد Navigation است. در این مورد، الگوریتم بینگ سایز دکمه‌ها، لینک‌ها و منوهای سایت را چک می‌کند. هیچ کاربری دوست ندارد زمانی که روی لینک یا عنصر خاصی در وب‌سایت کلیک می‌کند، اشتباها دکمه یا لینک دیگری کار کند. مورد دوم و سوم هم خوانایی و اسکرول شدن سایت است که در این موارد به سایز فون وب‌سایت و تنظیمات نمایش آن‌ها تمرکز شده است. یک وب‌سایت بهینه شده برای موبایل، باید محتوای خوانا و قابل نمایش داشته باشد که کاربر بتواند در گوشی هوشمند خود، به صورت دستی به مطالب مورد نظر زوم کرده و به صورت افقی سایت را اسکرول کند. آخرین مورد هم سازگاری است؛ سازگاری وب‌سایت‌ها یکی از اصلی‌ترین موارد بهینه‌سازی نسخه‌ی موبایل وب‌سایت‌ها است. توسعه دهندگان وب باید تمامی ماژول‌ها و افزونه‌های شخص ثالث وب‌سایت‌ها همانند محتوای فلش و پلاگین‌ها را برای مهاجرت به HTML5 آماده کرده و پشتیبانی از کراس پلتفرم را هم محیا کنند.

موارد توضیح داده شده، روش کلی الگوریتم بینگ است. بسیاری از کاربران بازخوردهایی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن‌ها از نسخه‌ی بهینه شده‌ی موبایل سایت‌ها بسیار راضی و خوشنود هستند و ترجیح می‌دهند از وب‌سایت‌هایی بازدید کنند که نسخه‌ی بهینه شده‌ی موبایل را دارند. مایکروسافت با در نظر گرفتن این موضوع، به وب‌سایت‌هایی که نسخه‌ی موبایل بهینه شده را دارند امتیاز داده و در رتبه‌بندی به آن‌‌ها اولویت می‌دهد.

علاوه بر این، مایکروسافت به این نکته هم اشاره می‌کند که کوئری‌های جستجو که بهینه شده نیستند، در رتبه‌بندی سایت‌ها تاثیری خواهند داشت. به همین دلیل، کاربران هنگام جستجو در بینگ با نتایج دلخواه بیشتری در اولین جستجو مواجه می‌شوند. نظر شما در این خصوص چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *