روش‌ها و تکنیک‌های پنهان کردن ایمیل

بازاریابی ایمیلی روشی موثر برای شناساندن و تبلیغ کالا و خدمات و افزایش مشتریان و در نتیجه سود است.
یکی از مراحل اصلی بازاریابی ایمیلی جمع‌آوری ایمیل از سایت‌های پربازدیدی است که ایمیل افراد مختلفی در آن درج شده است.
بنابراین یکی از مشکلات وب مسترها، محافظت از آدرس ایمیل منتشر شده در سایت در برابر روبوتهای اسپمر هست که این روز‌ها واقعاً باعث سردرد هستند. کار این روبوت‌های اسپمر به این شکل هست که سورس سایت شما را چک کرده و آدرس‌هایی که به ایمیل شباهت دارد را می‌دزدد. حال لینک عادی یا در یکی از فرم‌ها استفاده شده‌باشد.
برای رهایی از این مشکل شما راه‌حل‌هایی دارید.

فهرست مطالب

پنهان کردن پشت کپچا!

این روش تنها روش آماده و ۱۰۰درصد مطمئن است که توسط گوگل هم ارائه شده. اما کمی برای کاربران دست و پاگیر بنظر می‌رسد چرا که برای مشاهده هر Email لازم است یک کپچا حل کنند!
البته می‌توان یک کپچای ساده‌تر درون سایت قرار دهید که نیازی به استفاده از کپچای سخت و ناملموس گوگل هم نباشد یا از سرویس آماده scr.im استفاده کنید که یک کپچای ساده کلیکی دارد.

تبدیل به عکس

این روش هم روش بدی نیست اما عیب مهم آن این است که آن ایمیل قابل کپی نیست و کسی که واقعا بخواهد به آن آیدی ایمیلی ارسال کند، مجبور است آن ایمیل را دستی تایپ کند.

روش‌های مبتنی بر HTML

می‌توانید ایمیلتون رو به صورت mail [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][at] examle.com بنویسید یا فقط آدرس آی‌دی‌تون رو با ذکر سیستم‌های پشتیبان اونا مثل جیمیل و یاهو نام ببرید.

روش‌های مبتنی بر CSS

با استفاده از css به دو طریق می‌توان ایمیل را پنهان کرد:

  1. استفاده از متن رندوم که با یک span دارای display:none احاطه شده، در یک یا چندجای آدرس ایمیل
  2. نوشتن ایمیل به صورت برعکس (reverse) و استفاده از استایل unicode-bidi:bidi-override;direction:rtl برای نمایش صحیح آن

هر دو روش فوق این محدودیت را دارد که:

  • اولا متن ایمیل قابل کپی نیست (در هر دو روش متن مخدوشی کپی می‌شود)
  • این روش فقط برای نمایش ایمیل لینک نشده موثر است و اگر بخواهیم آن ایمیل را لینک کنیم (به صورت ….:mailto) آنگاه این دو روش مبتنی بر سی اس اس موثر نخواهد بود.

روش‌های مبتنی بر java script

تعداد این روش‌ها نامحدود بوده و شما هم می‌توانید یک سبک تقطیع، رمزگذاری یا سخت‌کردن دسترسی به ایمیل برای خودتان اختراع کنید!
اکثر این روش‌ها مفید و موثر هستند خصوصا روش‌های مبتنی بر رمزگذاری با کلید متغیر!
چرا که در سایر روش‌ها اگر متن حاوی ایمیل (ولو به صورت انکد شده و همراه با اضافات) در محل‌های خاصی از صفحه باشد (که معمولا هست) پس از جمع شدن توسط ربات اختصاصی برای آن سایت، به راحتی می‌تواند با یک دستور به حالت اولیه برگردد.
در مقالات زیر، روش‌های مبتنی بر جاوااسکریپت و … معرفی و کدهای نمونه ارائه شده‌اند:

استفاده از افزونه

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، یکی از بهترین راه ها استفاده از افزونه Email Address Encoder می‌باشد. افزونه‌ای که به دست Till Krüss ساخته و پرداخته شده‌است.

کار افزونه Email Address Encoder تبدیل کردن آدرس ایمیل شما به کدهای دسیمال و هگزادسیمال هست که با این کار عملاً ایمیل‌های شما محافظت می‌شود.

این افزونه برای کار خود نیاز به هیچگونه کد کوتاه، جاوااسکریپت و یا ابزارهای اضافی ندارد. آن را نصب کنید و لذت ببرید.

منابع:

+ و +

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *