سایت جدید دانشگاه تهران

سایت جدید دانشگاه تهران

اگر شما هم مثل من از سایتهای دولتی که هنوز همان شکل و شمایل خسته کننده ده-پانزده سال پیش خسته شده اید، خواندن خبر زیر برایتان امیدوار کننده خواهد بود:

همزمان با روز دانشجو، سایت جدید دانشگاه تهران با رویکردی جدید و با هدف اطلاع‌رسانی بهتر به کلیه مخاطبان محترم، با حمایت اداره‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران راه‌اندازی شده و بر روی شبکه اینترنت قرار گرفته است.

به غیر از تغییر واسط گرافیکی، این سایت دارای امکانات مختلفی است که برخی از ویژگیهای متمایز آن به شرح زیر می باشد:

  1. امکان نمایش مناسب در موبایل و تبلت
  2. ارائه بهتر دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در صفحه اول سایت
  3. امکان جستجو و نمایش فهرست اعضای هیات علمی دانشگاه و ارائه پست الکترونیکی، نام دانشکده و آدرس وب سایت اساتید. این اطلاعات به طور خودکار و از سامانه های دانشگاه استخراج و همواره به روز نگه داشته می شود.
  4. امکان جستجو و نمایش فهرست رشته های تحصیلی دانشکده های مختلف. این اطلاعات نیز از سامانه ها به طور خودکار استخراج شده و همواره به روز نگه داشته می شود.
  5. امکان دسترسی راحت تر به خدمات مختلف دانشگاه بر اساس مخاطب (دانشجو، دانش آموخته، کارکنان و اعضای هیات علمی)
  6. امکان نمایش مناسبتها، تقویم آموزشی و وقایع تاریخی
  7. طبقه بندی بهتر خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه

البته هنوز سایت بسیاری دیگر از مراکز دولتی و آموزشی (از جمله دانشگاه خودم، دانشگاه صنعتی امیر کبیر) نیاز به طراحی مجدد دارد.
حداقل کاری که می شود کرد خلاص شدن از فونت پیش فرض و کسل کننده تاهوما، و استفاده از فونتهای جذابتری مثل نازنین، میترا، یکان، … است.
امیدوارم روزی مجددا شاهد پیشتاز بودن دانشگاه ها در تمامی عرصه ها باشیم.


پی نوشت: امیدوارم دامون خانجانزاده عزیز هر چه زودتر کارش را تمام کند، و ما طراحان وب، هر چه زودتر از نتایج سرمایه گذاری جمعی مان در «کمپین قلم فارسی آزاد» بهره مند شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *