قالب P2 : قالبی انقلابی برای ارتباطات درون شرکتی

قالب P2 : قالبی انقلابی برای ارتباطات درون شرکتی

حدود سه سال پیش، هنگامی که خودآموزی وردپرس را شروع کردم، چیزی که کمی مرا متعجب می کرد ارجاع بسیاری از آنها به قالب (به لحاظ گرافیکی) ساده P2 بود.

آن موقع هنوز با وردپرس Multisite (*) آشنا نبودم و امکان بررسی تک تک قالبها و پلاگینهای در حال مطالعه را نداشتم.

در حدود دو ماه اخیر و حین بررسی پروپوزالهای در دست بررسی، به مرور احساس کردم به سیستمی نیاز دارم که بتوانم یادداشتهای فنی روزانه ام را در آن یادداشت کنم و در ضمن در آینده که نسبت به جذب نیرو اقدام کردم، این یادداشتها به صورت سیستماتیک برای آنها هم در دسترس بوده و آنها هم بتوانند یادداشتها و مشکلات خود را درج کنند، مشکلات حل نشده قابل فیلتر باشند، کار با آن کاملا راحت باشد (از نظر راحتی چیزی مثل Twitter)، …

در اینجا بود که یاد آن افتادم که ابزار اصلی شرکتهای Automatic (شرکت پشتیبان وردپرس) و WooThemes (شرکت موسس WooCommerce) برای ساماندهی ارتباطات داخلی خود، قالب P2 بوده است (در اتوماتیک بیش از ۱۵۰۰ مینی سایت مبتنی بر P2). اکسیژن این شرکتها ارتباطات است، بنابراین انتخاب آنها قابل تامل و الگوگیری برای شرکتهای ایرانی است.

برای مشاهده کاربرد قالب P2 در شرکت اتوماتیک می توانید ۱۴ سایت زیر مجموعه صفحه make.wordpress.org را ببینید، برای مثال design.

مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی

تنها دو ماه پس از پیاده سازی این قالب، تعداد پستهای ارسالی در P2  شرکت اتوماتیک از ۳۶۰۰ مورد به ۴۷۰۰ مورد رسید و P2 عهده دار ۸۰% ارتباطات این شرکت شد. اینها آمارهای بسیار جالب و مهیجی هستند. ولی آیا شما هم این ابزار را در اختیار داشتید، این تعداد مطلب در سایت قرار می گرفت.

عامل موفقیت اتوماتیک در جاری سازی این سیستم، مرامنامه این شرکت است. با هم این مرامنامه را مرور می کنیم:

  1. I will communicate as much as possible, because it’s the oxygen of a distributed company.
  2. I will never stop learning.
  3. I won’t just work on things that are assigned to me.
  4. I know there’s no such thing as a status quo.
  5. I will build our business sustainably through passionate and loyal customers.
  6. I will never pass up an opportunity to help out a colleague, and I’ll remember the days before I knew everything.
  7. I am more motivated by impact than money, and I know that Open Source is one of the most powerful ideas of our generation.
  8. I will communicate as much as possible, because it’s the oxygen of a distributed company.
  9. I am in a marathon, not a sprint, and no matter how far away the goal is, the only way to get there is by putting one foot in front of another every day. Given time, there is no problem that’s insurmountable.

Source: ma.tt


 

* توضیح کوتاه وردپرس Multisite: استفاده از یک سیستم فایل و یک بانک اطلاعاتی برای تهیه بی نهایت وب سایت، که بزرگترین پیاده سازی آن در سرویس وبلاگ سایت WordPress.com مشاهده می شود. اصولا سرویس های وبلاگ بلاگفا و میهن بلاگ هم بایست با همین منطق کار کنند. بیشتر بخوانید … و یک راهنمای فارسی خوب (به همراه آموزش پلاگین WordPress MU Domain Mapping)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *