شاخص NPS وردپرس: برند وردپرس در صدر

مطابق نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شرکت Alignable در بین ۶ هزار صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB) در نیمه دوم سال ۲۰۱۵، وردپرس مورد اطمینان ترین برند است، و اعتبار فیس بوک رو به کاهش است.

امتیاز NPS وردپرس برابر ۷۳، facebook برابر ۲۴ (با یک رتبه کاهش) و سایت سازهایی نظیر wix و weebly به ترتیب -۷ و -۱۳ بوده است.

شرکت Godaddy که به ارائه سرویسهای ارزان قیمت خدمات میزبانی وب (هاستینگ) معروف است هم نمره ۲۶ را کسب کرده است.

خیلی کوتاه درباره شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS = Net Promoter Score) و چگونگی محاسبه آن

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
شاخص NPS در یک تصویر
شاخص NPS در یک تصویر

فرض کنید از هر یک از مشتریان خود بپرسید: «آیا شما حاضر هستید ما را به فرد یا سازمان دیگری معرفی کنید؟». همینطور فرض کنید که آنها در پاسخ عددی بین صفر (کمترین تمایل) تا ده (بیشترین تمایل) را مشخص کنند.

برای محاسبه NPS کافی است درصد مشتریان ناراضی و دفع کننده (درصد پاسخهای ۰ تا ۶) را از درصد مشتریان راضی و ترویج کننده (۹ و ۱۰) کسر کنیم.

نمودار NPS برای ۲۵ برند مورد مطالعه

نمودار NPS برندهای مورد مطالعه

منابع

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

1 دیدگاه دربارهٔ «شاخص NPS وردپرس: برند وردپرس در صدر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *